Suomi Finland

You don't speak english too good? Wanna chit-chat with people from your country, in your language? It's the place for you!
Post Reply
User avatar
Aifukola
Posts: 176
Joined: January 13th, 2010, 5:01 am

Re: Suomi Finland

Post by Aifukola »

Mitäs tässä, tällä hetkellä oon sukulaisissa pääsiäistä viettämässä.

Väsyttää vaan ihan hirveesti koko ajan. Voisin vaan nukkua päivät pitkät, mutta ei se oikein onnistu ku pitää opiskella ja olla äiti. :D

Saan varmaan enemmän kirjoteltua kuhan pääsen kotia ja omalle koneelle.

Enivei, mitäs sulle?
◓︵ ヽ(`□´)ノ ︵◓
✨ My Trade Station ✨
User avatar
Flaronet
Posts: 383
Joined: June 21st, 2010, 6:53 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Suomi Finland

Post by Flaronet »

Eipä mitään erikoista. Oon ollut lähinnä kotosalla tän viikonlopun, mitä nyt oon käynyt pitkänäperjantaina äidin ja siskon kanssa Ikeassa ja muutenkin porukoilla syömässä. Lisäksi on pitänyt siivota, mutta eipä oo tullut suoritettua sitä muuten kuin pyykinpesun ja tiskaamisen muodossa. BD *köhköh*
User avatar
Aifukola
Posts: 176
Joined: January 13th, 2010, 5:01 am

Re: Suomi Finland

Post by Aifukola »

Mä en kestä tiskaamista yhtään. :D Vaan pakko sitä on tehä jos haluaa syyä. Tässä pohdiskelen että joskos tiskikoneen hommais. Tässä kämpässä periaatteessa paikka sellaselle, mut edellinen asukas on asennuttanu siihen paikalle kaapin. Niinku ?? ?

Oli kyllä uuvuttava reissu. Tuli nähtyä vanhoja kavereita ja oli hauskaa. Tienasin vähän rahaaki ihan vaan sukulaisia näkemällä. :D Mutta on kyllä ihana olla kotona. Paitsi että pyh ku huomenna pitäis olla jo koulussa.

Mullakin ois tuota siivoomista luvassa. Ei oo ihan maailman eniten hallinnassa nämä jutut... Uskosin että menis paremmin, jos ei olis koko ajan lapsi sotkemassa lisää. :D Mutta noh, näillä mennään.
◓︵ ヽ(`□´)ノ ︵◓
✨ My Trade Station ✨
User avatar
Flaronet
Posts: 383
Joined: June 21st, 2010, 6:53 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Suomi Finland

Post by Flaronet »

Haha! XD Mä sain lopulta eilen siivottua asuntoa sen verran, että sai imuroitua lattiat. Muuten pitäisi vielä järjestellä nuo pari hyllyä ja lipaston päällinen, koska niiden päälle on tullut kerättyä tavaraa. Ihan vain siksi, että näyttäisi vähän siistimmältä. :) Itsellä tosin paikkoja sotkee lapsen sijaan kissa, joka on ollut mulla jo puolisen vuotta, koska edellinen omistaja ei sattuneista syistä voinutkaan enää pitää kissaa itsellään. Onneksi tuo kisuli ei hirveästi sotke muuten kuin karvastamalla ja mahdollisesti tiputtamalla tavaroita hyllyltä (mitä se itse asiassa hieman teki, tosin tahattomasti, koska piti päästä kiipeämään tietokonepöydän alahyllylle). BD

Tiskikonetta tähän mun nykyseen asuntoon ei pysty laittamaan, koska tässä on avokeittiö eikä tiskikoneelle ole tilaa, ei edes sille pöytämallille. Tosin uuden pyykkikoneen sain vanhan tilalle, vaikka tää uusi kone onkin jonkin verran käytetty ennen kuin sain sen. Vanha pyykkikone oli mun vanhempien ostama ennen kuin mä synnyin enkä tiedä, koska vanha kone olisi sanonut sopimuksensa irti.

Oon välillä miettinyt, että sitten kun tuo rahatilanne sallii, niin muutan sellaiseen asuntoon, jossa on tiskikone, koska alan pikkuhiljaa leipääntyä tuohon tiskaamiseen, vaikka mulla ei olekaan sillä tavalla tiskiä, jos asuisin lapsen tai jonkun muun kanssa. :) Tällä hetkellä tuo muuttaminen ei ole ajankohtainen, mutta ehkä sitten joskus. Ellen sitten voita lotossa sitä jättipottia, mikä on aika epätodennäköistä. BD Mutta toivossa on hyvä elää. :D
User avatar
Aifukola
Posts: 176
Joined: January 13th, 2010, 5:01 am

Re: Suomi Finland

Post by Aifukola »

Mulla on ihan satavarma kriteeri seuraavan kämpän kohalle: paikka tiskikoneelle. En ikinä enää lähe tähän hommaan, varsinkaan ku joudun tiskaan muittenki tiskejä ku omani.

Mä näin eilen kissoja kun kävin lapsen hakemassa sen toisesta mummolasta ja mää halin niitä siellä ihan täysiä vaikka kissat ei kyllä aina sellasesta tykkää. :D Oon niin hirveen kissa ihminen, mutta en ottanu omia kisujani tähän asuntoon kun en jaksa hiekkalaatikkoa tyhjennellä. :D Enkä sit sitä karvasirkustakaan. :P

Nyyh sad jäin jälkeen animeissa kun en ollut kotona viikonloppua. Noh, onpahan tekemistä kun välttelee siivoamista. :D
◓︵ ヽ(`□´)ノ ︵◓
✨ My Trade Station ✨
User avatar
Flaronet
Posts: 383
Joined: June 21st, 2010, 6:53 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Suomi Finland

Post by Flaronet »

Onneksi tuosta omasta kissasta ei lähde sillä tavalla karvaa, että pitäs koko ajan olla imurin varressa. :D Haluaisin myös koiran jossain vaiheessa (oon ajatellut adoptoivani rescue-koiran, kunhan se on mahdollista), mutta sillon ehkä pitää imuroida useammin. Ennen kuin muutin pois kotoa vajaa 6 vuotta sitten, äidin kultsu tiputteli (ja tiputtelee edelleen) sen verran karvoja, ettei edes imurointi joka toinen päivä tuntunut auttavan vaan asunto tuntui olevan seuraavana päivänä samanlainen kuin ennen imurointia (mulla ja kahdella siskolla oli imurointivuorot niin, että imuroitiin vuorollaan joka toinen päivä).

Munkin pitäs alkaa kattoo jotain animee vaihteeksi etenkin, kun Suomen valikoimassa ei pahemmin ole mitään animea tarjolla, jos anime-elokuvia ( = Studio Ghibli) ei lasketa. Oon ollut hieman huono kattoo netistä animee, mutta pitää yrittää ottaa tavaksi. Yksi anime, mikä mun pitää kattoo, on Axis Powers Hetalia, josta multa löytyy ennestään DVD:ltä 4 ensimmäistä kautta sekä elokuva, jotka löysin nettikirppareilta. 5. ja 6. kausi pitänee katsoa netistä, koska 5. kaudesta ei kai ole vielä eurooppalaista painosta ja mun ymmärtääkseni 6. kaudesta on vasta jokin aika sitten tullut tai on tulossa DVD, koska muistan nähneeni n. kuukausi kaksi sitten Facessa kuvailmoitukset, joissa ilmoitettiin hahmojen englanninkieliset ääninäyttelijät. Yks toinen anime, mitä oon ajatellut katsovani, on One Punch Man. O3O Muita animeita en ole vielä päättänyt.
User avatar
Aifukola
Posts: 176
Joined: January 13th, 2010, 5:01 am

Re: Suomi Finland

Post by Aifukola »

Mä en ymmärrä miksi, mutta kavereilla joilla on (isoja) koiria, on sellanen pysyvä koiran haju, ja karvoja tieten joka paikassa vaikka miten imuroi. Mut sitten myös kun kävin kattoon yhtä kämppää joskus vuos sitten, nii sielläki oli se sama haju, vaikka koirat oli jo muuttanu pois. :D

Mä oon ahkera kattoon animee. Tälläkin kaudella seuraan 14 eri animea. Varmaan pitäis laittaa joku Crunchyroll tai vastaava laillinen anime streami, mutta niissä valikoima on liian rajallinen mun makuun. :D Itellä jäi Hetalia kattomatta, jokusen jakson aikoinaan katoin, mut sittemmin ei oo jaksanu. One Punch Man on kyllä hyvä, ja erittäin hauska. 9/10, would recommend. (En anna melkein millekkää 10). :P Mulla tarkat listaukset MyAnimeList.netissä. Tekee hyvää perfektionismilleni. :D Onhan noita katottuja animeita jo aika paljon, ja lisää vaan tulee. :P
◓︵ ヽ(`□´)ノ ︵◓
✨ My Trade Station ✨
User avatar
Flaronet
Posts: 383
Joined: June 21st, 2010, 6:53 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Suomi Finland

Post by Flaronet »

Itse en haista moista hajua, tai sitten vaan oon tottunut kyseiseen hajuun, etten noteeraa enää. :'D

Itse oon kattonut Hetaliasta sen kolme ekaa kautta, mutta sitten vähän jäi kattominen, kun on tullut muuta, niin ei oo ehtinyt. Pitää tosin kattoo samoin kuin muutenkin netistä muitakin animeja. Oon luonut MyAnimeListiin muistaakseni tunnukset, mutta en oo käynyt siellä pitkään aikaan.
User avatar
Aifukola
Posts: 176
Joined: January 13th, 2010, 5:01 am

Re: Suomi Finland

Post by Aifukola »

Ei siis mun mielestä kaikkialla missä on koiria haise, mutta yleensä sellasissa kodeissa missä on isoja koiria, ehkä useampi. Mun vanhemmilla on yks iso koira mutta en siellä havaitse tätä samaa ongelmaa. :D Pikkukoirien kodeissa en kanskaan.

Kaikista aktiivisimmin käytän nettiä varmaan MALissa. :D Siellä on sellanen ku 2017 Anime Watching Challenge, ja yritän vaikeimmalla sen läpi kattoo. Siihen saa ite valita animet tietyillä kriteereillä nii ei hirveesti tarvi mitään tylsää kattoa. :D Toissa vuonna hutasin sen sellasilla mitä muutenki katoin seasonal sarjoja, jne, ja viime vuonnaki meni aika tiukalle, mutta tämä vuosi näyttää aika hyvältä, oon 22/49 menossa, enkä yhtään seasonalia oo käyttäny, ja kesällä varmaan intoudun vielä enemmän katteleen ku ei oo koulua, ellei sit oo töitä. :D Joku mulle jo sano että katon animee vaan että saisin haasteen läpi enkä siks että haluaisin kattoo. :D Mutta kyllä mä oon sitä mieltä että tää on hyvä, koska saan katottua sellasia mitä oon jo kauan aikonu, mut mitkä vaan ei oo inspannu aikasemmin. Ja varsinki ku en muuten varmaan jaksais kattoo mitään vanhempaa vaan seuraisin vaan seasonaleja.

Tuntuu et kirjotan :D joka väliin. :D
◓︵ ヽ(`□´)ノ ︵◓
✨ My Trade Station ✨
Post Reply